עו”ד אובדן כושר עבודה / פנסיית נכות

האם איבדת כושר עבודה? האם חברת הביטוח מקשה עלייך בקבלת הפיצוי המגיע לך מכוח הפוליסה אותה רכשת במלוא כספך? דרוש לך עורך דין אובדן כושר עבודה?

אנו נשמח לסייע לך לקבל את הפיצוי המגיע לך מחברת הביטוח או קרן הפנסיה. משרד עו”ד כפיר דיין דובב הינו משרד בוטיק העוסק בתחום תביעות אובדן כושר עבודה מול חברות ביטוח וקרנות הפנסיה, ומעניק למבוטחים ייצוג משפטי מלא במקרים בהם יש צורך בשירותי עורך דין אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות.

הניסיון הרב שבאמתחתנו מאפשרים לא אחת לאשר תביעות אובדן כושר עבודה ישירות מול חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, וללא צורך בניהול הליכים משפטיים ארוכים, מורכבים ויקרים. לשם כך, אנו בוחנים כל המקרים של תביעות אובדן כושר עבודה לגופן וממליצים על דרכי פעולה מיטביות עבור הלקוח שלנו.

אנו נעריך מראש את הסיכוי המשפטי בתיק על בסיס החומר – לשם כך יש לשלוח לנו: פוליסה, תנאי הפוליסה, מסמכים רפואיים רלוונטיים, ההתכתבות עם חברת הביטוח. לאחר שנבחן את החומר נשוב אליכם עם חוות דעת ראשונית, ובמידה ונחשוב כי יש סיכוי טוב לזכייה נזמן לפגישה במשרדנו.

ביטוח אובדן כושר עבודה מהווה לרוב נספח לביטוחי חיים או קרנות פנסיה (פנסיית נכות) היכול להתממש עקב תאונה או מחלה המונעות באופן חלקי או מלא את היכולת לעבוד ולהתפרנס בתחום עיסוקו של המבוטח, או עיסוק סביר אחר התואם את הכשרתו, השכלתו וניסיונו.
תפקידו של עו”ד אובדן כושר עבודה הינו להגיש תביעה בגין אובדן מלא או חלקי של כושר עבודה ופרנסה, אשר נבע מהתאונה או ממחלתו של המבוטח.

סיבות לדחיית תביעות אובדן כושר עבודה

לא אחת, למרות שמבחינת המבוטח הוא איבד את כושר עבודתו, חברת הביטוח או קרן הפנסיה דוחה תביעה זו בגין מספר נימוקים. היכולת לערער על נכונותם דורשת סיוע וליווי של עו”ד אובדן כושר עבודה. כך לדוגמא, נימוקי הדחייה יכולים להישען על הסיבות הבאות:

• אי קיום תנאי ביטוחחברת הביטוח טוענת שלא מתקיימים התנאים הנדרשים בפוליסה עבור אובדן כושר עבודה, למשל בגין יכולת  לעבוד בעיסוק סביר אחר או בגין רמה נמוכה מהנדרש של חוסר כושר עבודה.
  • הסתרת מידע ואי גלוימקרים בהם חברת הביטוח טוענת שהמבוטח הפר את חובתו לגילוי מידע והסתיר נתונים רפואיים ופרטים  שבגינם יחסה היה משתנה. כלומר, שינוי שיכול היה להתבטא באי קבלת המבוטח, עליית מחיר הפרמיות או שינוי נוסח הפוליסה.
  • מקרה חריגמקרה אובדן כושר עבודה עונה לתנאי חריג המופיע בפוליסה, אשר בגינו תדחה תביעת המבוטח. לדוגמא, מקרה של אובדן כושר עבודה בגין שכרות או צריכתם של סמים.
    יחד עם זאת, חשוב להבין כי לא כל טענה של חברת ביטוח לדחיית תביעת אובדן כושר עבודה הינו מוצדק ולעיתים רבות דחיית התביעה נובעת ממניעים שרירותיים. על מנת לערער על טענותיה יש צורך סיוע וייצוג של עורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי, מיומן ובעל היכרות ספציפית את התחום.